
HJÄLP OCH KONTAKT
Att sälja eller köpa på auktion ska vara enkelt, på den här sidan har vi samlat viktig information och vanliga frågor som vi får dagligen från köpare eller säljare.
Om du inte hittar det du söker, behöver mer information eller har ett problem som behöver lösas kan du antingen mejla oss eller ringa oss.
Mejla oss på info@stadsauktionsundsvall.se
Ring oss på 060-17 00 40
Har ni frågor gällande transport eller samfrakt måste ni kontakta Auctionet Support på support@auctionet.com
Vanliga frågor och svar
1. Varför är det så dyrt med frakt?
Svar: Vi har tyvärr ingen kontroll på priser gällande frakt utan detta är något som hanteras av Auctionet. Auctionet.com erbjuder samfrakt på föremål, var god och notera att vissa föremål inte kan skickas med samfrakt. Kontakta support@auctionet.com för mer information om samfrakt.
2. Vad behöver jag ta med mig för att hämta ut föremål?
Svar: Vi behöver se ett giltigt legitimation som till exempel körkort. Om du är ombud så behöver vi också se deras legitimation, det räcker att du har med en fotokopia på den andra personens legitimation.
3. Hur fungerar era auktioner?
Svar: Alla föremål som läggs ut på Auctionet ligger normalt ute i 7 dagar där köpare kan bjuda på föremål tills auktionen avslutas. Under temaauktioner kan föremål ligga ute i upp till 14 dagar.
4. Vad händer om ett föremål inte säljs?
Svar: Alla föremål publiceras upp till 3 gånger på Auctionet vilket betyder att ditt föremål har tre chanser att säljas, totalt 21 dagar. Om ett föremål inte säljs efter den tredje omgången kan vi tillsammans se om det finns möjlighet att sänka priset annars måste du hämta ut dina föremål.
OBS! Föremål som inte säljs måste hämtas ut av säljare inom tre månader annars skickar vi dessa vidare till välgörenhet.
5. Jag köpte ett föremål och det ser ut att ha blivit skadat i transport, hur ska jag göra?
Svar: Ta kontakt med Auctionet Support via mejl: support@auctionet.com så kommer supporten hantera ditt ärende snarast möjligt.
6. Vilka föremål accepterar ni inte?
Svar: Vi accepterar inte följande föremål (svaret kommer uppdateras löpande):
a) föremål från tredje riket, d.v.s föremål som medaljer, uniformer, dolkar etcetera.
b) Licenspliktiga vapen.
c) Föremål som innehåller elfenben och noshörningshorn.
7. Jag har en möbel som är jakaranda, kan ni sälja det?
Svar: Ja, jakaranda möbler går att sälja, dock krävs det att vi ansöker om ett CITIES intyg. Det tillkommer en kostnad för dig på 350:- SEK exkl. moms.
8. Vad tar ni för provision för att sälja föremål?
Svar: Vi tar en provision om 18.5% samt ett klubbslag på 60 SEK inklusive moms.
9. Kan jag hämta ut föremål på helgerna?
Svar: Nej, Stadsauktion Sundsvall har stängt på helger och måndagar.
10. Kan jag skicka en vän, familjemedlem eller ett ombud för att hämta föremål hos er?
Svar: Ja, skicka gärna en bild på ditt legitimation till ombud så hen kan visa det för personalen.
11. Vad för ansvar har jag som köpare?
Svar: Som köpare är du ansvarig för att noggrant kontrollera konditionen eller skicket på föremålet som ligger ute på auktion via hemsidan Auctionet. De bilder som publiceras på objektet är högupplösta. Om du dubbelklickar på bilden får du upp högsta kvalitet vilket gör det enklare att kontrollera objektet. Du kan alltid komma till vårt auktionshus för att kontrollera det objekt som du är intresserad utav innan du lägger ett bud.
12. Vad händer vid föresening av att hämta ut objekt?
Svar: Kontakta oss.
13. Jag har lagt ett bud av misstag, vad kan jag göra?
Svar: Alla bud är bindande, vi kan inte ta bort ett bud. Om du vinner auktionen så får du använda dig av ångerrätten.
14. Har jag rätt att ångra mitt köp? Ångerrätter.
Svar: Ja, enligt Distanslagen har du rätt till att ångra ditt köp. Läs mer om detta här.
15. Vad är refuserade föremål?
Svar: Refuserade föremål är föremål som vi kan inte sälja på auktion. Det kan handla om till exempel för lågt värde, för skadat för auktion eller det har lagts ut på auktion tidigare men inte sålts.
Refuserade föremål måste hämtas av säljare inom 3 månader annars slänger vi eller skänker föremålen till välgörenhet.

HJÄLP OCH KONTAKT
Att sälja eller köpa på auktion ska vara enkelt, på den här sidan har vi samlat viktig information och vanliga frågor som vi får dagligen från köpare eller säljare.
Om du inte hittar det du söker, behöver mer information eller har ett problem som behöver lösas kan du antingen mejla oss eller ringa oss.
Mejla oss på info@stadsauktionsundsvall.se
Ring oss på 060-17 00 40
Har ni frågor gällande transport eller samfrakt måste ni kontakta Auctionet Support på support@auctionet.com
Vanliga frågor och svar
1. Varför är det så dyrt med frakt? Svar: Vi har tyvärr ingen kontroll på priser gällande frakt utan detta är något som hanteras av Auctionet.com. Auctionet erbjuder samfrakt på föremål, var god och notera att vissa föremål inte kan skickas med samfrakt. Kontakta support@auctionet.com för mer information om samfrakt. 2. Vad behöver jag ta med mig för att hämta ut föremål? Svar: Vi behöver se ett giltigt legitimation som till exempel körkort. Om du är ombud så behöver vi också se deras legitimation, det räcker att du har med en fotokopia på den andra personens legitimation. 3. Hur fungerar era auktioner? Svar: Alla föremål som läggs ut på Auctionet ligger normalt ute i 7 dagar där köpare kan bjuda på föremål tills auktionen avslutas. Under temaauktioner kan föremål ligga ute i upp till 14 dagar. 4. Vad händer om ett föremål inte säljs? Svar: Alla föremål publiceras upp till 3 gånger på Auctionet vilket betyder att ditt föremål har tre chanser att säljas, totalt 21 dagar. Om ett föremål inte säljs efter den tredje omgången kan vi tillsammans se om det finns möjlighet att sänka priset annars måste du hämta ut dina föremål. 5. Jag köpte ett föremål och det ser ut att ha blivit skadat i transport, hur ska jag göra? Svar: Ta kontakt med Auctionet Support via mejl: support@auctionet.com så kommer supporten hantera ditt ärende snarast möjligt. 6. Vilka föremål accepterar ni inte? Svar: Vi accepterar inte följande föremål (svaret kommer uppdateras löpande): a) föremål från tredje riket, d.v.s föremål som medaljer, uniformer, dolkar etcetera. b) Licenspliktiga vapen. c) Föremål som innehåller elfenben och noshörningshorn. 7. Jag har en möbel som är jakaranda, kan ni sälja det? Svar: Ja, jakaranda möbler går att sälja, dock krävs det att vi ansöker om ett CITIES intyg. Det tillkommer en kostnad för dig på 350:- SEK exkl. moms. 8. Vad tar ni för provision för att sälja föremål? Svar: Vi tar en provision om 18.5% samt ett klubbslag på 60 SEK inklusive moms. 9. Kan jag hämta ut föremål på helgerna? Svar: Nej, Stadsauktion Sundsvall har stängt på helger och måndagar. 10. Kan jag skicka en vän, familjemedlem eller ett ombud för att hämta föremål hos er? Svar: Ja, skicka gärna en bild på ditt legitimation till ombud så hen kan visa det för personalen. 11. Vad för ansvar har jag som köpare? Svar: Som köpare är du ansvarig för att noggrant kontrollera konditionen eller skicket på föremålet som ligger ute på auktion via hemsidan Auctionet. De bilder som publiceras på objektet är högupplösta. Om du dubbelklickar på bilden får du upp högsta kvalitet vilket gör det enklare att kontrollera objektet. Du kan alltid komma till vårt auktionshus för att kontrollera det objekt som du är intresserad utav innan du lägger ett bud. 12. Vad händer vid föresening av att hämta ut objekt? Svar: Kontakta oss. 13. Jag har lagt ett bud av misstag, vad kan jag göra? Svar: Alla bud är bindande, vi kan inte ta bort ett bud. Om du vinner auktionen så får du använda dig av ångerrätten. 14. Har jag rätt att ångra mitt köp? Ångerrätter. Svar: Ja, enligt Distanslagen har du rätt till att ångra ditt köp. Läs mer om detta här.
HJÄLP OCH KONTAKT
Att sälja eller köpa på auktion ska vara enkelt, på den här sidan har vi samlat viktig information och vanliga frågor som vi får dagligen från köpare eller säljare. Om du inte hittar det du söker, behöver mer information eller har ett problem som behöver lösas kan du antingen mejla oss eller ringa oss. Mejla oss på info@stadsauktionsundsvall.se Ring oss på 060-17 00 40 Har ni frågor gällande transport eller samfrakt måste ni kontakta Auctionet Support på support@auctionet.comVanliga frågor och svar
1. Varför är det så dyrt med frakt? Svar: Vi har tyvärr ingen kontroll på priser gällande frakt utan detta är något som hanteras av Auctionet.com. Auctionet erbjuder samfrakt på föremål, var god och notera att vissa föremål inte kan skickas med samfrakt. Kontakta support@auctionet.com för mer information om samfrakt. 2. Vad behöver jag ta med mig för att hämta ut föremål? Svar: Vi behöver se ett giltigt legitimation som till exempel körkort. Om du är ombud så behöver vi också se deras legitimation, det räcker att du har med en fotokopia på den andra personens legitimation. 3. Hur fungerar era auktioner? Svar: Alla föremål som läggs ut på Auctionet ligger normalt ute i 7 dagar där köpare kan bjuda på föremål tills auktionen avslutas. Under temaauktioner kan föremål ligga ute i upp till 14 dagar. 4. Vad händer om ett föremål inte säljs? Svar: Alla föremål publiceras upp till 3 gånger på Auctionet vilket betyder att ditt föremål har tre chanser att säljas, totalt 21 dagar. Om ett föremål inte säljs efter den tredje omgången kan vi tillsammans se om det finns möjlighet att sänka priset annars måste du hämta ut dina föremål. 5. Jag köpte ett föremål och det ser ut att ha blivit skadat i transport, hur ska jag göra? Svar: Ta kontakt med Auctionet Support via mejl: support@auctionet.com så kommer supporten hantera ditt ärende snarast möjligt. 6. Vilka föremål accepterar ni inte? Svar: Vi accepterar inte följande föremål (svaret kommer uppdateras löpande): a) föremål från tredje riket, d.v.s föremål som medaljer, uniformer, dolkar etcetera. b) Licenspliktiga vapen. c) Föremål som innehåller elfenben och noshörningshorn. 7. Jag har en möbel som är jakaranda, kan ni sälja det? Svar: Ja, jakaranda möbler går att sälja, dock krävs det att vi ansöker om ett CITIES intyg. Det tillkommer en kostnad för dig på 350:- SEK exkl. moms. 8. Vad tar ni för provision för att sälja föremål? Svar: Vi tar en provision om 18.5% samt ett klubbslag på 60 SEK inklusive moms. 9. Kan jag hämta ut föremål på helgerna? Svar: Nej, Stadsauktion Sundsvall har stängt på helger och måndagar. 10. Kan jag skicka en vän, familjemedlem eller ett ombud för att hämta föremål hos er? Svar: Ja, skicka gärna en bild på ditt legitimation till ombud så hen kan visa det för personalen. 11. Vad för ansvar har jag som köpare? Svar: Som köpare är du ansvarig för att noggrant kontrollera konditionen eller skicket på föremålet som ligger ute på auktion via hemsidan Auctionet. De bilder som publiceras på objektet är högupplösta. Om du dubbelklickar på bilden får du upp högsta kvalitet vilket gör det enklare att kontrollera objektet. Du kan alltid komma till vårt auktionshus för att kontrollera det objekt som du är intresserad utav innan du lägger ett bud. 12. Vad händer vid föresening av att hämta ut objekt? Svar: Kontakta oss. 13. Jag har lagt ett bud av misstag, vad kan jag göra? Svar: Alla bud är bindande, vi kan inte ta bort ett bud. Om du vinner auktionen så får du använda dig av ångerrätten. 14. Har jag rätt att ångra mitt köp? Ångerrätter. Svar: Ja, enligt Distanslagen har du rätt till att ångra ditt köp. Läs mer om detta här.Hitta till oss
Stadsauktion Sundsvall,
Heffners Allé 43, 856 33 Sundsvall
Kontakta Oss
Kundtjänst:
E: info@stadsauktionsundsvall.se
Värderingsfrågor:
E: vardering@stadsauktionsundsvall.se
Telefon: +46 (0) 60-17 00 40
Öppettider:
In- och utlämning:
Tisdag - Torsdag: 13.00 - 18.00
Fredag: 13.00 - 16.00
Lördag - Måndag: Stängt
All inlämning avslutas 30 minuter innan stängning.